Meelespea

LEND
Tšarter- ehk tellimuslend on reisikorraldaja poolt spetsiaalselt mingiks ajavahemikuks kindlasse sihtpunkti tellitud lend. Lennuki pardal pakutakse külma suupistet ja vett, alkohol on tasuline. Kataloogis olevaid lennuaegu on lennufirmal õigus muuta. Kataloogis ja voucheril toodud lennuaegade erinevuse korral kehtib voucheril näidatud aeg. Info võimalikest muudatustest leiate meie koduleheküljelt. Rangelt jälgitakse pagasikaalu, kuna lennuki stardikaal on piiratud. Tasuta lubatud pagas on 15 kg + 5 kg käsipagasit. Käsipagasi arvelt ei saa suurendada registreeritava pagasi kaalu. Ülekilode eest tuleb tasuda 40 eurot (nn suusavedu), mis annab õiguse pagasit suurendada kuni 10 kg. Lennujaamas tellides ei saa lisapagasi pardale mahtumist garanteerida! Võttes mitme peale ühe koti, tuleb arvestada pagasikäitluse eeskirjadega, mille järgi ühe koti kaal ei tohi ületada 32 kg. Pagasi kaotsiminek Kui teie pagas läheb lennureisil kaduma, teavitage sellest kohe lennujaama personali ja täitke vajalikud formaalsused. Tekitatud kahju korvab lennufirma vastavalt rahvusvahelistele lennundusreeglitele. Kasuks tuleb pagasikindlustuse olemasolu.

TRANSFEER
Reisipaketi hinna sisse kuulub transfeer ehk bussitransport lennujaamast hotelli ja tagasi. Ainult lennupileti ostjatel on võimalik vabade kohtade olemasolul osta bussitransfeeri teenust. Võib tellida ka individuaaltransfeeri oma hotelli, kuid selle hind on rühmatransfeerist oluliselt kallim. Transfeeribusside tualetid on talvisel ajal tavaliselt suletud.

MAJUTUS
Mitmetes Alpi suusa kuurortides ametlik majutusasutuste klassifikatsioon puudub või ei vasta üldlevinud arusaamadele. Majutuse eripäradest parema ülevaate saamiseks kirjeldame oma kataloogis ja kodulehel lisaks tärnidele võimalikult täpselt pakutavaid teenuseid, kaugust tõstukitest jne. Kõik pakutavad toad ja korterid on WC ja duši või vanniga. Võimalikud erandid toome välja iga konkreetse majutuse juures. Alpides on hotellide ja korterite toad suhteliselt väikesed. Samuti võivad sama hinnaklassi toad olla väga erinevad (toa suurus, kuju, rõdu olemasolu, dušš või vann jne). Tavaliselt on kahe inimese toas lai kahe inimese voodi (eriti Austrias), harva on võimalik tellida kahte eraldi voodit. Ühe inimese tube on väga vähe ja need on lisamaksu eest. Kallimates hotellides saame tavaliselt pakkuda ka suuremaid tube (juuniorsviite ja sviite). Kui majutuse kirjelduses märgime interneti/wifi olemasolu, siis lähtume hotellist saadud infost ja Alpiexpress ei saa selle toimimist garanteerida.

Palume järgida majutuskohtade sisekorraeeskirju: kinni pidada öörahust, mitte käia hotellis suusasaabastega, teha apartementides elementaarne lõpukoristus (pesta nõud, kokku panna kasutatud linad/rätikud ning prügi välja viia).

Alpide majutusasutuste nimetused:
* Hotell klassifitseeritakse 2-5 tärniga. Alpide hotellid on tavaliselt lihtsa stiiliga, puudub rõhk luksusele ja elegantsile, pigem pööratakse tähelepanu omanäolisele sisustusele ja sõbralikule teenindusele. Suurema arvu tärnidega hotellis ei pruugi toad olla suuremad, küll aga on erinevused pakutavates teenustes.
* Garni hotell on perehotell, mis võib olla klassifitseeritud vastavate tärnidega. Teenuste hulk on siin piiratud (nt lühem vastuvõtuleti lahtiolekuaeg vms).
* Pansionaat (põhiliselt Austrias ja Itaalias) on ühe pere majandada olev majutusasutus. Kodused alpistiilis majad, kus on erineva suuruse ja mugavustega toad. Majas on hommikusöögiruum, vahel ka saun. Ametlik klassifikatsioon sageli puudub. Tubades ei pruugi olla pesemisvahendeid.
* Apartementhotell pakub majutust korterites, vahel ka lisaks hotelli tubades. Võib olla klassifitseeritud. Apartementhotellis saab pöörduda administraatori või majapidaja poole. Vahel pakutakse hommikusöögi võimalust ja muid hotelli teenuseid.
* Korterelamu pakub majutust korterites. Majal tavaliselt puudub tärni klassifikatsioon ja vastuvõtu lett (enam levinud Prantsusmaal). Renditavad korterid on üldiselt eraomanduses, seega viimistluse ja heakorra tase võib olla korteriti erinev. Saabumisel võidakse nõuda tagatisraha.
* Apartement on ühe või mitme magamistoa ja köögiga või köök-elutoaga korter. Köögi varustuse hulka kuuluvad pliit, külmkapp ja toidunõud. Nõudepesumasin, mikrolaineahi ja televiisor ei pruugi korteri varustusse kuuluda. Ühetoalist kööginurgaga korterit nimetatakse stuudioks. Voodilinad ja käterätikud on kataloogis pakutud apartementides alati hinna sees, võimalikud erandid toome konkreetse majutuse juures välja. Itaalia, Prantsuse ja Šveitsi apartementides ei kuulu tavaliselt korterite varustusse WC-paber, köögirätikud ja pesemisvahendid. Apartemente kohalviibimise ajal tavaliselt ei koristata. Elementaarne lõpukoristus tuleb klientidel endil teha: nõud puhtaks pesta, prügi välja viia ning voodipesu ära võtta.
Mida peab teadma apartement-majutust tellides? Korterites on toad erineva suuruse ja funktsiooniga. Magamistoad võivad olla kolme või enama voodiga, läbikäidavad või naridega. Sageli kasutatakse magamiseks ka elutuba, kus on lahtikäiv(ad) voodi(d). Kõik korteris elavad reisijad maksavad sarnast hinda, olenemata sellest, millises toas nad elavad. Seltskond, kes korteri tellib, peab ise omavahel toad jagama, reisikorraldaja sellesse ei sekku. Küsi alati täpset korteri kirjeldust, siis ei ole saabumisel üllatusi!

LOTERII REIS
Loterii reisi ostmisel selgub sihtkoht ja majutus vahetult enne väljalendu. Tavaliselt on loterii reisi puhul tegemist mõne meie kataloogis oleva madalama kategooria hotelli või apartemendiga. Reisi tellimisel peab arvestama, et majutudes korteris, tuleb kaaslas(t)ega jagada ühiskasutuses olevaid ruume nagu wc/ dušš, köök, esik ja elutuba. Ühte magamistuppa ei majutata võõraid eri soost inimesi. Loterii reis ei sobi privaatseks perereisiks. Loterii reisi hinnale soodustused ei laiene.

Hotellipäev
Alpi suusakuurortide hotellipäev erineb tavalisest, kuna kogu kuurordi vahetuspäevaks on tavaliselt laupäev. Toad tuleb vabastada hiljemalt kl 10.00 ning toapikendust hilisema ärasõidu korral ei ole võimalik tellida. Saabumisel antakse toad kätte al kl 15.00. Varasema saabumise või hilisema ärasõidu korral leiab hotell võimaluse pagasi hoiustamiseks.

Söögid
Reisitutvustuses on kõikide majutuste juures märgitud kas ja millised söögid sisalduvad hinnas ning mida saab juurde tellida.
* Hommikusöök – kohv ja tee, mahl, sai, leib, vorst, juust, piim, müsli (vahel ka keedumuna), erinevad keedised.
* Hommikusöök rootsi lauas – tavahommikusöögist rikkalikum külm laud, üldjuhul ilma sooja söögita.
* Õhtusöök – koosneb tavaliselt salativalikust, supist, praest ja magustoidust. Joogid õhtusöögi hinna sisse ei kuulu.
* Oode – tavaliselt kl 15.00 paiku pakutav külmade suupistete ja/või koogi valik.

KINDLUSTUS
Soovitame kohe reisi broneerides teha reisikindlustuse, millel on lisaks tervisekindlustusele ka reisi katkemise ja ärajäämise kindlustus. Viimane korvab reisi ärajäämisega seotud kulud haigestumise või muu õnnetuse korral.
Reisikindlustuse olemasolul või uue vormistamisel kontrolli, kas see katab ka suusareisi lisariski. Enamikel kindlustusfirmadel on see lisarisk eraldi välja toodud.
Lisakindlustusena sõlmitav pagasikindlustus hüvitab kahjud pagasi purunemise või kadumise korral. NB! Ei hüvitata suuskade kadumist mittevalvatavast või lukustamata kohast.
Lisakindlustusena sõlmitav vastutuskindlustus hüvitab kolmandatele isikutele tekitatud kahju sh suusaõnnetuse tekitamisega kaasnevad nõuded.
Kõige lihtsamalt saate endale reisikindlustuse ise vormistada Alpiexpressi kodulehel www.alpiexpress.ee.
Soovitame reisile kaasa võtta ka Euroopa ravikindlustuskaart mis annab paljudes meditsiiniasutustes esmase vajaliku garantii ja vähendab ravi saamisele eelnevat bürokraatiat. Ravikindlustuskaart ei anna kindlustuskaitset osades suusakülades olevates erakliinikutes. Kindlasti ei hüvitata transpordikulusid õnnetuspaigast haiglasse, visiiditasu, normhindadest kallimat ravi, apteegist ostetavaid ravimeid ega eestisse tagasipöördumise lisakulusid.

DOKUMENTATSIOON
Voucher saadetakse kliendi e-mailile peale reisi kogusumma tasumist. See sisaldab vajalikku infot reisi sihtkoha, lennuaegade ja majutuse kohta.
Reisieelne infoleht saadetakse kliendi e-mailile reisinädala alguses. See sisaldab täpsustavat infot reisi sihtkoha, lennuaegade ja majutuse kohta.
Reisikindlustus, mis on tellitud Alpiexpressist, vormistatakse ja saadetakse kliendi e-mailile kohe peale kindlustuse eest tasumist.
Alpiexpressi reisid on paberivabad. Voucher ja reisieelne infoleht ei pea reisijal kaasas olema! Kehtiv pass või ID-kaart on vajalik piiri ületamiseks. Lapsel peab olema piiri ületuseks oma kehtiv reisidokument. Info reisidokumentidest internetis www.politsei.ee.

ESINDAJAD
Rühmareisidel on kaasas Alpiexpressi esindaja, kes kannab Alpiexpressi logoga suusa- ja vabaajariietust. Ta võtab Teid lennujaamas vastu, juhatab bussidesse ja hotellidesse ning organiseerib kohapealseid üritusi. Transfeeri ajal annab esindaja ülevaate eesootavast suusakeskusest. Esimesel ja teisel suusapäeval viib esindaja läbi tasuta suusakooli algajatele.

TERVISHOID REISIL
Mägedes puhates peab arvestama suurte kõrguste vahedega. Südame-veresoonkonna haigusi põdevatel inimestel soovitame esimestel päevadel valida laskumisnõlvad madalamatel kõrgustel, et organism jõuaks aklimatiseeruda. Nn mäehaiguse ennetamiseks peaks konsulteerima oma arstiga.
Päike on mägedes väga intensiivne isegi pilves ilmaga, seega on tugeva kaitsefaktoriga päikesekreemi ja päikeseprillide kasutamine hädavajalik!

KÜSITLUSLEHED
Reisi lõpus saate lennukis küsitluslehed, kuhu palume kirja panna oma arvamus reisi kohta. Alpiexpressi jaoks on see väga oluline info, sest tagasiside aitab Teie vajadusi paremini mõista ja parandada teenuse kvaliteeti. Kõigi küsitluslehe täitjate vahel loosime hooaja lõpupeol välja Alpiexpressi kinkekaardi väärtusega 300 eurot.