Reisitingimused

MÕISTED ja LÜHENDID

Reisikorraldaja (RK) – OÜ Alpiexpress
Reisija (R) – RK poolt korraldatud reisil osaleja
Vahendaja – RK poolt koostatud pakettreisi vahendav isik Turismiseaduse (TurS) § 5 lg 3 mõttes
Reisitasu – reisi maksumus, kaasaarvatud ettemaks
Reisihüvitis – Reisi tühistamisega seotud kulud, mida R on kohustatud tasuma RK-le
Käesolevad reisitingimused on kohaldatud vastavalt VÕS-le ja kooskõlastatud Tarbijakaitseametis.

  1. REISILEPING

1.1 Reisileping on leping, mis sõlmitakse RK ja R vahel ning käsitleb käesolevaid reisitingimusi.
1.2 Reisilepingu alusel müüb RK reisipaketi R-le, kes kohustub maksma selle eest kokkulepitud tasu (reisitasu)
1.3 RK poolt reisikataloogis või muus sarnases materjalis kättesaadavaks tehtud reisikirjelduses peavad sisalduma VÕS § 867 lg 2 punktides 1-7 esitatud andmed.

  1. REISI EEST TASUMINE

2.1 Reisileping jõustub hetkel, kui R on välja valinud reisi, saanud reisikinnituse ja tasunud ettemaksu alljärgnevalt: 2.1.1 kui reisini on rohkem kui 30 päeva, tuleb tasuda 3 tööpäeva jooksul ettemaks suuruses 200 eurot (erandiks on punkt 2.2); 2.1.2 kui reisini on 14-30 päeva, tuleb 3 tööpäeva jooksul tasuda reisitasu täies ulatuses; 2.1.3 kui reisini on vähem kui 14 päeva, tuleb kogu reisitasu tasuda koheselt. 2.2 Tellimisel hotellide ettemaksu suurused ja tähtajad võivad erineda p. 2.1 tingimustest. 2.3 Reisi lõppsumma tuleb tasuda 30 päeva enne reisi algust. 2.4 Kui R ei ole kokkulepitud ajaks reispaketi eest tasunud, on RK-l õigus tellimus tühistada.

  1. REISI HIND JA HINNAMUUTUSED

3.1 Reisi hinna sisse kuuluvad need teenused, mis on kirjeldatud reisi tutvustavates materjalides.
3.2 RK poolt müügikampaaniate korras väljakuulutatud soodustused kehtivad ainult uutele broneeringutele ja neil ei ole tagasiulatuvat jõudu.
3.3 R-l ei ole õigust RK-lt nõuda hüvitist juhul, kui ta jätab kasutamata mõne reisipaketi hinnas sisalduva teenuse.
3.4 RK-l on õigus muuta reisipaketi hinda järgnevate asjaolude ilmnemisel:
3.4.1 transpordi- või majutushindade muutumine, kui need ei allu RK kontrollile;
3.4.2 valuutakursi oluline muutumine;
3.4.3 Eesti või sihtkohamaa maksude ja lõivude muutumine.
3.5 Reisitasu muutumisest tuleb R-le teatada esimesel võimalusel, kuid mitte vähem kui 21 päeva enne reisi algust.
3.6 Hinnagarantii kaitseb R-i ootamatute hinnalisade eest ja kehtib juhul, kui R tasub kogumaksumuse reisi tellimisel. Eelduseks on see, et reisini on jäänud rohkem kui 30 päeva.

  1. REISIJA ÕIGUS REISI MUUTMISEKS VÕI TÜHISTAMISEKS

4.1 R-l õigus tellimus tühistada ja reisihüvitist mitte maksta järgmistel tingimustel:
4.1.1 kui reisi tellimisel on reisini rohkem kui 37 päeva ja R tühistab tellimuse 7 päeva jooksul pärast reisi broneerimist;
4.1.2 kui reispaketi hind muutub olulisel määral või tegemist on olulise reisiteenuse muutumisega (VÕS § 872 lg 2). Reisija peab oma tühistamissoovist teatama 48 tunni jooksul pärast hinnatõusu või olulise muutuse teate saamist.
4.2 R-l on õigus tellimus tühistada järgmistel tingimustel, makstes sealjuures hüvitist:
4.2.1 rohkem kui 30 päeva enne reisi algust on hüvitis 30% reisitasust kuid mitte rohkem kui 200 eurot va p.4.6;
4.2.2 15-30 päeva enne reisi algust on hüvitis 50% reisitasust;
4.2.3 vähem kui 15 päeva enne reisi algust on RK-l õigus jätta endale kogu reisitasu.
4.3 Kui reisi tühistab pere- või sõpruskonna liige ja nende reisi hind põhineb sellel, et kindel arv reisijaid elab koos ühes toas või reisib koos, siis on RK-l õigus võtta muutustest põhjustatud lisatasu.
4.4 Reisijal on õigus rohkem kui 30 päeva enne reisi muuta tasuta reisija nime, reisi kuupäeva ja sihtkohta va p.4.6 juhtudel. Nimemuutus vähem kui 30 päeva enne reisi algust maksab 30 eurot.
4.5 Kui R-le ei väljastata viisat, käsitletakse seda kui reisi tühistamist mõjuva takistuseta ning kohaldatakse käesoleva reisitingimuste punkti 4.2 sätteid.
4.6 Tellimisel hotellide broneeringu muutmisel ja annulleerimisel kohaldatakse hotellipoolseid tingimusi. Üldreeglina ettemakstud summasid ei tagastata. Samuti peab R hüvitama selle reisipaketi koostamisega seotud kulud.

  1. REISIJA KOHUSTUSED JA VASTUTUS

5.1 R kohustub tutvuma reisi tutvustavate materjalide, reisitingimuste ja reisija meelespeaga.
5.2 R kohustub järgima reisi puudutavaid juhendeid, väljumisaegu ning hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju.
5.3 R kohustub tasuma oma võimalike tagasisõidukulude eest, kui teda ei lubata sihtkohariigis maale, samuti siis, kui tal ei ole võimalik grupiga sihtkoha riigist lahkuda.
5.4 R ei tohi oma käitumisega häirida teisi kaasreisijaid. R vastutab kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus põhjustab RK-le, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele.
5.5 R-l lasub omavastutus reisikindlustuse hankimisel.
5.6 Kui R reisi ajal haigestub või temaga juhtub õnnetus, abistab RK teda nii ravi kui ka vajaduse korral ennetähtaegse tagasisõidu korraldamisel, kuid R on kohustatud RK-le tasuma kõik sellega seotud lisakulud.
5.7 R vastutab oma reisidokumentide korrasoleku eest. Kui reis jääb ära kehtivuse kaotanud dokumentide tõttu, rakendab RK reisi tühistamise määrasid p.4.2 sätete alusel.

  1. REISIKORRALDAJA KOHUSTUSED JA VASTUTUS

6.1 RK vastutab selle eest, et reis vastab kirjeldustele ja kliendile antud lubadustele.
6.2 RK kohustub toimumata reisi eest reisitasu tagasi maksma, kui reis jääb ära RK süü tõttu.
6.3 RK vastutab R tervisele ja varale põhjustatud tõendatud kahju eest, kui see tuleneb RK või tema esindaja tegevusest (tegevusetusest). Pretensioonid lahendatakse p.8.3 sätte alusel.
6.4 RK ei vastuta:
6.4.1 kui kohapealne ilm ei vasta paljude aastate keskmistele näitajatele;
6.4.2 lennu- ja bussitranspordi tehnilise korralduse ja seal pagasi kadumise eest;
6.4.3 kahju eest, mille on põhjustanud R enda hoolimatus, tegevus või tegevusetus;
6.4.4 vahendaja poolt antud ebatäpse informatsiooni eest.
6.5 RK ei vastuta kahju eest, mille on põhjustanud vääramatud jõud (VÕS § 103 lg 2 ) nn force majeure (loodusõnnetused, sõjad, streigid vms). Mõlemad lepingupooled võivad lepingu üles öelda, kui reisiteenuse osutamine muutub võimatuks või ohtlikuks vääramatu jõu tõttu. Pretensioonide lahendamisel kasutatakse VÕS § 879 sätteid.

  1. REISIKORRALDAJA ÕIGUSED

7.1 RK-l on õigus teha temast sõltumatutel põhjustel reisiprogrammis muudatusi (vahetada hotelli, sõiduvahendit, sihtkoha lennujaama, muuta ajakava), kuid sellel tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Muudatustest tuleb R-le teatada viivitamatult.
7.2 RK-l on õigus reis ära jätta juhul, kui:
7.2.1 seda põhjustab sihtkohas või selle lähedal toimuv force majeure või reisijate julgeolek on seatud ohtu (sõda, rahutused, loodusõnnetused vms);
7.2.2 vedaja annulleerib ootamatult oma lennud ja neid ei ole võimalik teiste lendudega asendada;
7.3 Juhul, kui reis on ära jäetud p.7.2 põhjuste ilmnemisel, on R-l õigus nõuda uut samaväärset reisi, arvestades hooajalisust ja vabade kohtade olemasolu või makstud reisitasu tagastamist täies ulatuses.
7.4 Lennupileti broneerimisel ja ostmisel edastab lennuettevõtja reisija broneeringuinfo kooskõlas riigipiiri seadusega töötlemiseks Politsei- ja Piirivalveametile terrorikuritegude ja teiste raskete kuritegude menetlemise, avastamise ja ärahoidmise ülesannete täitmise eesmärgil. Reisija broneeringuinfot säilitatakse 5 aastat, isikustatud andmeid säilitatakse 2 aastat, alates andmete kättesaamisest. Broneeringuinfo edastamisega seoses on reisijatel kõik isikuandmete kaitse seadusest tulenevad õigused.“

  1. PUUDUSED JA NENDEST TEATAMINE

8.1 Puuduseks reisikorralduses loetakse seda, kui reis ei vasta teenuste ning muu korralduse poolest sellele, milles on eelnevalt kokku lepitud.
8.2 Puuduseks reisikorralduses ei või pidada järgmisi asjaolusid:
8.2.1 reisi kui terviku seisukohalt väheolulisi muutusi, mida sihtkoha ja reisi iseloomu arvestades on võimalik eeldada (lennujaamade vahetus, ilmast tingitud hilinemised, liiklusummikud vms);
8.2.2 R ei pääse lennule või sihtkohariigis maale oma süü tõttu (kaotas pileti, maaletuleku keeld, reisidokument on kehtetu või kadunud, tugev alkoholijoove jne);
8.3 Puudustest, mida on võimalik kõrvaldada reisi sihtkohas, tuleb koheselt teavitada reisiesindajat või vastava teenuse osutajat. Kui kohapeal lahendust ei leita, tuleb hiljemalt 10 päeva jooksul peale reisi lõppemist esitada RK-le kirjalik kaebus. Kui R soovib saada hüvitist saamata jäänud ja/või ebarahuldava teenuse eest, tuleb R-l lisada kaebusele kviitungite originaalid või teised tõendid otseselt põhjendatud lisakulutuste kohta. Kompensatsiooni makstakse proportsionaalselt vea suurusele reisipaketi hinnast.

  1. REISITINGIMUSTE KEHTIVUS JA ERIMEELSUSTE LAHENDAMINE

9.1 Käesolevad reisilepingu üldtingimused kuuluvad lahutamatult RK ja R vahel sõlmitud reisilepingu juurde ning jõustuvad alates reisilepingu sõlmimisest (p.2.1).
9.2 Erimeelsused poolte vahel püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei saavutata, on R-l õigus eriarvamust käsitleda Tarbijakaitseametis või esitada hagi oma õiguste kaitseks kohtule EV seadusandlusega ettenähtud korras.

  1. PRIVAATSUSTEAVE

10.1 Alpiexpress kogub, kasutab ja säilitab igapäevases majandustegevuses reisi broneerimiseks vajalikke klientide isikuandmeid (nimi, isikukood, aadress, telefoninumber, e-posti aadress) reisiteenuste korraldamise, osutamise, organiseerimise eesmärgil.
Oma tegevuses juhindume isikuandmete kaitse üldmäärusest (GDPR), isikuandmete kaitse seadusest (IKS) ning teistest andmekaitsealastest normatiividest.

10.2 Saadame Teile parimaid reisipakkumisi e-kirja teel ainult Teie nõusolekul ning Teil on õigus see nõusolek igal ajal tagasi võtta andes oma soovist märku e-posti aadressil info@alpiexpress.ee

10.3 Alpiexpressi kodulehel ja kataloogides kasutame nüüd ja edaspidi sihtkohtade pressifotosid ning oma töötajaid kujutavaid fotosid.